fbpx

Cases & referencer

RetNemt.dk

RetNemt er leverandør af måltidskasser over hele landet. RetNemt leverer råvarer og opskrifter lige til døren, så kunderne nemt kan sætte sund og varieret aftensmad på bordet. Udover salg af måltidskasser er retnemt.dk også et opskrift- og inspirations-univers.

Design af købsflow, UX og split-test

Optuner har samarbejdet med RetNemt i flere år og har været fast sparringspartner på optimering af UX og konvertering. 

Optuner har af flere omgange bidraget med identifikation af potentialer, med løsningsforslag og med optimeret design.

Det gælder både UX designet af det nuværende bestillingsflow og en række landingssider. RetNemt har haft et stærkt fokus på brugerinddragelse og der er foretaget løbende brugertest og split-test af websitets vigtigste elementer.

"Vi startede vores samarbejde for efterhånden mange år siden på basis af en anbefaling fra en CRO-konkurrent!

Og Optuner har i høj grad levet op til anbefalingerne med valide analyser, stærke løsningsforslag og konstruktiv sparring. Med det længerevarende samarbejde har vi også oplevet fordele ved den akkumulerende forretningsindsigt. "

Klaus Toft Nørgaard,
CEO/Co-Owner hos RetNemt.dk

Retnemt.dk logo
split test på retnemt.dk
Eksempel på split-test data

MatematikTutor.dk

MatematikTutor fra Edaptio er en service med online matematikundervisning til elever på STX (gymnasium), HHX og HF. Brugerne abonnerer på en samling af videoer, der grundigt gennemgår hele pensum. Derudover er der quizzer og træning.

UX Review og brugertest

Matematik Tutor valgte en grundig gennemgang af hele brugergrænsefladen, både med fokus på UX / brugervenlighed, men også landingssiden og dens evne til at sælge produktet til målgruppen.

Optuner interviewede også 5 unge mennesker i målgruppen, der havde tilmeldt sig løsningen og afprøvet den i en periode.

MatematikTutor modtog en rapport med prioriterede problemstillinger og løsningsforslag, med eksempler på skærmbilleder tilsat udsagn fra interviewene. Det hele blev overleveret på et online møde.

"Med Optuner fik vi en virkelig grundig gennemgang og nye indsigter, ikke bare til at optimere, men også fastlægge vejen fremad"

Casper Bunch, CCO MatematikTutor.dk

Eksempel fra rapport, MatematikTutor
Eksempel fra rapport

Dreamballoon

Dreamballoon er Danmarks største udbyder af oplevelsesflyvninger i varmluftsballon. De tager hvert år tusindvis af danskere ud på den fantastiske oplevelse det er at flyve varmluftballon. Dreamballon har et dansk, svensk og polsk website, hvorfra de sælger ballonture. Desuden sælger de ballonture gennem en række oplevelsesgavekort-virksomheder.

Ny forside og købsflow

Optuner har redesignet skabelonen for Dreamballoons 3 websites, særligt en optimeret forside og et bedre købsflow.

Via Upwork har Optuner projektledet udvikling af elementer til modulet WooCommerce, så det er tilpasset produktet. 

DreamBalloon logo
designdetalje Dreambaloon
Designdetalje

Billyblæk.dk

Billyblæk sælger blæk, toner og reservedele til stort set alle typer printere.

Brugertest og split-test

På et kompetitivt marked er Billyblæk på stadig jagt efter områder hvor websitets performance kan øges. I forbindelse med en større opdatering af back-enden, valgte virksomheden bag at få brugertestet Billyblæk grundigt, på både desktop og mobil.

Optuner har udført en række brugertest og analysen af disse er samlet i en rapport med en lang liste af prioriterede forbedringsforslag.

Billyblæk ønsker også løbende at få afprøvet hypoteser, blandt andet baseret på indsigter fra brugertestene. Derfor er der etableret et split-test optimeringsprogram. Her testes løbende overskrifter, grafiske elementer og større redesign af sideskabeloner.

Indsigterne bruges både til at skærpe kommunikation og design, men også til at lære mere om målgruppen og dennes ønsker og behov ved køb af blæk, toner og andre printerprodukter.

Eksempel fra Billigtoner rapport
Eksempel fra rapport