Optuner optimeringsproces

 
Optimeringsprojekt fra Optuner

Et typisk projekt indeholder hele eller dele af nedenstående faser.

Fase 1: Baseline

Analyse af web analytics og andre browserdata
Gennemgang af Google analytics: Hvad kan vi sige om brugernes adfærd baseret på de nuværende data? Vi følger op med forslag til fremtidig dataindsamling i Google Analytics og Google Tag Manager.

Ekspertgennemgang
Vores konsulent gennemgår grundigt webshoppen ift. til UX, usability og optimeringspotentialer.Hvis der er tale om en webshop, kan den benchmarkes op mod Baymard Premiums standarder. Der kan foretages hastighedstest og browsertest.

Brugertest og/eller kundeinterview
Få testet websitet på desktop og mobil. Vi ringer også gerne nye kunder op og hører om deres rejse mod konverteringen. Begge dele giver unikke indsigter i de overvejelser og barrierer besøgende oplever.

Workshops
Fase 2 starter og slutter med en 2-3 timers workshop. En til at forstå forretningen og afstemme aktiviteter og tidsplan. En anden til at præsentere resultater og potentialer.

Fase 2: Fortløbende split-test

Kvalificerede hypoteser
I denne fase udvælges minimum 3 projekter til split-test. Formålet med split-test er at afprøve større hypoteser og måle på deres effekt. Denne måling fungerer som læring ift. til at målrette websitet dets målgruppe.

Der afsættes typisk 15 timer til hver testrunde. Optuner tilbyder at afvikle en test pr. måned, men formålet er ikke at tvinge test igennem, blot at sikre fremdrift og kontinuitet. Påkrævet udvikling, ferie eller sygdom sætte processen på pause hvis det er nødvendigt. Optuner tæller timer og der faktureres kun for de timer der bruges.

Optuner står for design, opsætning, afvikling og rapportering af test, mens udvikling på websitet afholdes af virksomheden. Test skal godkendes af virksomheden før de startes.

 
Læs mere om kerneaktiviteterne
 

Case: Optimering af medlemstilmelding på Med24.dk

Med24.dk sælger produkter indenfor helse, skønhed, hudpleje, kosttilskud og medicin i Danmark, Norge og Sverige. De valgte Optuner til at optimere medlemstilmeldingen. På baggrund af en grundig analyse og kundeindsigt, skabte Optuner optimerede flow og design af alle sider relateret til motivation og tilmelding af nye medlemmer. Læs hele Med24.dk casen her

Før: 2- trins flow med en række undersider
Med24-foer
Efter: 1- trins flow, uden undersider
Med24-efter

 

Bliv kontaktet og få et bud på optimering