Her finder du artikler om Splittest

Post-Click Conversion

Post-Click Conversion

Du skal nok vende dig til at høre mere om det: Post-Click Conversion. Det er en gamechanger indenfor online marketing. Det handler om at få mere Return On Advertising Spend (ROAS) på betalt trafik, ved at optimere “post click”, altså det der sker efter klikket på den betalte annonce.

Det lyder måske som landingsside optimering, men der dog forskelle. Det helt afgørende er fokus på kombinationen af den betalte annonce og landingsside. Landingssiden bliver en forlængelse af kampagnen. Og ikke nødvendigvis kun landingssiden også hele det efterfølgende flow.

Det egner sig godt til kampagner for produkter hvor brugeren kan konvertere med det samme. Det gælder fx lead generation, med alle mulighederne deri for sign-ups, downloads osv.

Men det kan sagtens tænkes ind i en andre situationer, hvor effektiviteten af annoncen kan øges ved at samle brugeren op på en specifik side og udbygge value proposition, salgsbudskab, argumenter, fordele osv.

Større ROAS til alle

Effekten er naturligvis, at det øger konverteringen betragteligt når det bliver gjort rigtigt. Det sker fordi det giver nogle åbenlyse muligheder.

Lær hvad der virker med test

En af dem er at sikre det helt rigtige Message Match mellem betalt annonce og landingsside. I dag er der mange brugere der bliver sendt fra Google til en side der ikke helt understøtter det argument eller det tilbud, der fik dem til at klikke på annoncen i første omgang. I post-click optimization er der mulighed for at sikre den mest effektive kombination mellem annonce og landingsside, for eksempel ved at køre split-test på landingssiden og kombinere de data med data fra annonceværktøjer.

Lav flere landingssider

Alt for mange virksomheder har et website der er bygget over samme skabelon. Fælles er, at der er alt for få landingssider der håndterer forskellige segmenter, købsstadier, produktgrupper osv. Så alt for meget betalt trafik lander på sider, der ikke helt konverterer så godt som de kunne. Det er penge ud af vinduet og det har det været i årevis.

Her i Optuner har vi stor erfaring med at optimere websites. Men vi kan også se at alt for mange virksomheder har eksperimenteret alt for lidt med landingssider og de muligheder det giver for at tweeke, teste, afprøve, justere og måle på indhold. Med andre ord ved de stadig ikke helt hvad der virker.

Det er her Efter Klik Konvertering kommer ind i billedet. Det er et rum til at sikre det mest effektive match mellem betalt trafik (til at starte med) og website. Det kan for eksempel ske i et kontrolleret miljø.

Masser af afledte effekter

Og resultaterne er brugbare mange steder. Ikke bare i optimeringen af budskaber på websitet, men også til kampagner i andre medier, for slet ikke at tale om SEO, hvor brugeradfærd (engagement og konvertering) får større og større betydning.

Tal med os om post-click conversion, vi har mange ideer til hvad du kan gøre. Eller start med at se vores optimeringsprogrammer.

I mellemtiden kan du øve dig på at sige det nye sexede “Post-Click Conversion”.

Posted in: Konverteringsoptimering, Splittest

Skriv en kommentar (0) →

De 14 situationer hvor du burde split-teste

De 14 situationer hvor du burde split-teste

Split-test er opgør med mavefornemmelse, “plejer” og chefen der bare bestemmer. Visual Website Optimizer har i denne muntre, men dog alligevel retvisende grafik, udpeget 14 situationer, hvor du bør split-teste.

Hold øje med de 14 situationer, de forekommer med garanti rundt om dig hele tiden. Vær kritisk med hvor dine ændringer kommer fra. Sørg for at bruge analyse og brugerindsigt til at kvalificere dine designbeslutninger – og split-test dem hvis det er muligt:

Husk der er hjælp at hente. Hvad enten det er et kursus, en ekspertvurdering til at udfordre din designer eller måske en hurtig runde brugertest for at kvalificere dine hypoteser.

God fornøjelse med dine kommende split-test!

(Vi håber du får lukket 14 gange så mange diskussioner som før).

Posted in: Konverteringsoptimering, Splittest

Skriv en kommentar (0) →

Få et gratis
optimeringstjek
af dit website

Ole Gregersen ser dit website igennem og kommer med konkrete forslag til optimering. Inklusiv 30 min. onlinemøde.