Hands-on workshop i praktisk konverteringsoptimering

Alt det du har brug for at lære, for at udføre effektiv optimering af din virksomhedswebsite.

Heldags workshop i konverteringsoptimering, hvor du får praktisk erfaring med at analysere, evaluere, prioritere, foreslå og teste værdifulde ændringer. En dag hvor du både får konkrete forslag til forbedringer og lærer metoder til at forsætte arbejdet med optimering selv.

Din optimering starter her:

Sådan lærer du at optimere eller Tjek workshoppens program

Har du spørgsmål, så ring på 28 30 55 89

 

En dag der kickstarter dit optimeringsarbejde:

  • Praktisk erfaring med metoder og værktøjer igennem øvelser på dagen.
  • Gode råd og masser af sparring, så du selv lærer at arbejde med metoderne.
  • På dagen laver du: Kundepersona, brugertest, split-test.
  • Tjeklister til hver metode, så du kan forsætte arbejdet næste dag.
  • Underviser der har analyseret dit website på forhånd og giver konkrete forslag.
 

Lær at bruge de vigtigste metoder

  • Google analytics, data og analyse
  • Kundeinterview og ”Buyer Legends” kundepersona
  • Click og session-recording med Hotjar m.fl.
  • Ekspert review (usability og webpsykologi)
  • Brugertest
  • A/B- splittest med Visual Website Optimizer

 

Program for dagen

6 elementer der danner et værdifuldt grundlag

1) Fokus: Hvor skal du optimere?
Vi gennemgår hvordan du kan udvælge og prioritere optimeringsprojekter, baseret på den viden du har i virksomheden omkring websitets performance og besøgende.

2) Foranalyse: Kend din kunde
Her skal vi gennemføre et kundeinterview med en af dine kunder og i grupper skal deltagerne skabe en kundepersona (Buyer Legend), som kan bruges til både at udfordre det eksisterende og til at foreslå relevante ændringer.

3) Analyse: Indsaml data om brugernes handlinger
Vi ser på Google Analytics og andre værktøjer til at indsamle brugernes handlinger, fx click-analyse, session replay og heatmaps. Du lærer at sætte værktøjerne op og på dagen begynder din dataindsamling. Du får eksempler på indsamlede data, hvordan de kan analyseres og omsættes til relevante forandringer til dit website.

4) Evaluering: Lav en ekspertgennemgang
Lær hvordan du selv kan gennemgå og evaluere dit eget website. Både udfra klassiske usability-principper og fra de nyeste psykologiske muligheder indenfor adfærdsdesign.

5) Evaluering: Lav din egen brugertest
Lær hvordan du laver en effektiv brugertest og få gennemført din første allerede på workshoppen.

6) Test: Lav en A/B Splittest
Vi gennemgår hvordan du forbereder, opsætter og analyserer en split-test. På dagen sætter du en split-test op og får eksempler på hvordan resultaterne kan analyseres.

Tilmeld dig og din virksomhed her

 

Kurset har allerede kørt 5 gange med stor succes. Nu i en forbedret udgave, med endnu mere fokus på deltagernes website med de potentialer og udfordringer det har for at konvertere bedre.

Bemærk: Opdateret indhold

Til de der har taget vores tidligere kursus i konverteringsoptimering, er denne workshop væsentlig opdateret. Hvor vi tidligere brugte mest tid på tavleundervisning, er denne workshop målrettet mod at deltagerne skal arbejde med metoderne på deres eget website. Det betyder 60-70% hands-on med øvelser, opgaver, sparring, udfordring og læring igennem at prøve det. Til hvert segment vil underviseren give en kort introduktion, ligesom at der vil være tjeklister til hver opgave. Vi mener det alvorlig når vi kalder det hands-on workshop!

Erfaren underviser: Ole Gregersen

Workshoppen ledes af Ole Gregersen, Optuners specialist i optimering og usability. Ole har blandt andet en baggrund som underviser på IT-Universitetet, hvor han underviste kandidat-studerende i usability over 6 år. Dertil er han grundlægger af konferencerne Conversionboost og Service Design Ignition, forfatter til bogen “Usability” og en efterspurgt konsulent indenfor brugerinddragelse og konverteringsoptimering.

Datoer og lokation

Århus, 4. maj. – Århus midtby
København, 9. maj – Hotel Lautrup Park, Ballerup

København, 12. september – Hotel Lautrup Park, Ballerup
Århus, 14. september – Århus midtby

Priser

Pris for heldagsworkshop i konverteringsoptimering:

4.995,- (+moms)

Hver virksomhed har mulighed for at medbringe op til 3 medarbejdere (hvilket vi anbefaler). Derfor giver vi følgende store rabat til yderligere deltagere fra samme virksomhed:
 
2. deltager kr. 2.495,- (50% rabat)
3. deltager kr. 1.295,- (75% rabat)

For 3 deltagere er prisen dermed 3.095,- pr. deltager.
Priser er angivet uden moms. Forplejning på dagen inkluderet.

Begrænsede pladser: Der er plads til 4 virksomheder på hver workshop.

Underviser er senior konsulent Ole Gregersen.

 

Tilmelding

Udfyld herunder, så kontakter vi jer og finder plads til jer på vores workshop.


Felter med stjerne * bedes udfyldt.








 

Optuner laver alle former for undervisning, workshops, præsentationer og foredrag om konverteringsoptimering og usability. Senest har vi lavet undervisning for blandt andre: Billetlugen, DanaWeb, Solid Media Group og kurset Customer Insight på KEA.

Danaweb logo“Teamet var meget begejstrede, og der er ingen tvivl om vi har fået nogle konkrete værktøjer – og ikke mindst feedback på noget af vores arbejde, som vi kan arbejde videre med.”

– Tanja H. Krogstrup, Afdelingsleder DanaWeb