Optimering af Med24.dk: Tilmelding til medlemsklub

Øget click-through med 50% og antallet af tilmelde medlemmer med 22%

Med24.dk er en online webshop der sælger produkter indenfor helse, skønhed, hudpleje, kosttilskud og medicin i Danmark, Norge og Sverige. Det er en virksomhed i stor vækst, med et stort fokus på at optimere salg, kundeprogram og markedsandel.

Med24.dk henvendte sig i første omgang til Optuner for at få optimeret tilmeldingsflowet for deres medlemsklub. Erfaringen er at medlemmer er mere loyale og har en større gennemsnitlig basketsize.

med24_case_top

Optuner gennemførte

  1. Brugertest
  2. Kundeinterview
  3. Ekspertvurdering
  4. Google Analytics gennemgang
  5. Yderligere dataopsamling i Hotjar
  6. A/B Split-test
 

Kunden udtaler

I vores samarbejde med Optuner har vi oplevet stærk sparring i forbindelse med optimering af vores e-handelsside. Optuner har en systematisk og gennemarbejdet tilgang til problemstillingerne, hvilket sikrer et godt forretningsmæssigt resultat. Konkret har samarbejdet bl.a. udmøntet sig i en større medlemstilgang på med24.dk samt vores svenske og norske side.

– Nils Træholt, Direktør og Ejer – Med24.dk

 

Analyse

Analysen identificere det eksisterende frafald og gav deraf mulighed for at prioritere den efterfølgende indsats.Med interview og brugertest blev de vigtigste aspekter af et medlemskab afdækket, sådan at designet tydeligere og stærkere kan kommunikere direkte til de behov.

Optuner redesignede Med24’s forskellige tilmeldingsflow baseret på ovenstående analyse. Det nye flow var kortere, mere præcist og gav også Med24 mulighed for at efterfølgende at motivere brugere, der ikke i første omgang valgte at blive medlemmer.

Et komplet redesign af den side der motiverer en bruger til at blive medlem. Siden er fokuseret på den oplevede værdi der skabes hos brugeren, samt konkrete og håndgribelige eksempler på fordele brugeren kan opnå. Der er også sat ansigter på kundeservice. Siden er gjort enklere, med et mere fokuseret budskab. For at minimere udgiften til re-design og have fokus på ROI, er der kun foretaget front-end ændringer.

A/B Split-test

Der blev kørt en split-test på tilmeldings-flowets første trin: At få potentielle medlemmer fra websitet ind på medlemstilmeldingen. Det foregår igennem en knap øverst på siden. Optuner foreslog to isolerede variationer på knappens udseende. En på kontrastfarve og en på budskab:

Med24_splittest
Alene denne ændring gav Med24.dk 50% flere besøg på den nye landingsside for medlemstilmelding (sidevisninger i Google Analytics) – en trend der også blev dokumenteret i Visual Website Optimizer:

Med24_VWO_splittest

Eksempel på optimeret design

Før: 2-trins flow
Med24-foer
Efter: 1-trins flow
Med24-efter

 

Med24 har efterfølgende oplevet en stigning i antallet af medlemmer på 22%

(i sammenligning af kvartaler før og efter re-design).

Optuner har siden kørt flere projekter med Med24.dk, blandt andet omkring Google Analytics tracking og mersalg/mængderabat.

 

Gør som Med24.dk – få et tilbud på optimering